Jeden z dziesięciu to nasz autorski pomysł. Bazując na znanych z telewizji konkursach ulepszyliśmy ich formułę i dostosowaliśmy do oczekiwań grup firmowych tworząc niepowtarzalny i uniwersalny program.
Ideą wieczoru jest sprawdzenie grupy z wiedzy ogólnej – dziedziny takie jak historia, muzyka, biologia czy chemia w zakresie podstawowym nie powinny nikomu sprawić problemu. Gdy jednak pojawia się element rywalizacji pomiędzy stanowiskami, nieubłaganie upływa czas, a członkowie drużyn mają podzielone zdania co do odpowiedzi nagle okazuje się, że nawet banalne pytania mogą sprawiać problem.
Wszystkie drużyny, których z reguły jest dziesięć, są ustawione za specjalnie przygotowanymi stanowiskami, które są ze sobą połączone i tworzą cały elektroniczny system. Stanowiska wyposażone są w przyciski z użyciem których grupy mogą się zgłaszać do odpowiedzi na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”. Zgłoszenie jest sygnalizowane dźwiękiem, a także zaświeceniem się stanowiska. W tym momencie żadna inna drużyna nie może już się zgłosić – jednoznacznie określone jest kto pierwszy zgłosił się do odpowiedzi.
Każda prawidłowa odpowiedź to punkt dla drużyny, jej brak lub odpowiedź nieprawidłowa to strata punktu. Punktacja wyświetlana jest w czasie rzeczywistym z użyciem rzutnika multimedialnego, a więc każda z drużyn na bieżąco wie jak przedstawia się jej rezultat punktowy. W tym celu stworzony został na nasze potrzeby specjalny system komputerowy sumujący punkty, który może też wyświetlać logo zamawiającej ten wieczór firmy.
Mocną stroną tego programu jest fakt, że może sprawdzać wiedzę uczestników z wiedzy ogólnej, ale także pytania mogą dotyczyć wiedzy związanej z polityką lub historią firmy. Pracodawca może sprawdzić wiedzę swoich pracowników z właśnie odbytego szkolenia, a organizator spotkania dla klientów kluczowych sprawdzić ich wiedzę ze swoich sztandarowych produktów. W ten sposób – poprzez zabawę – ten program pozwala uzyskać konkretną wiedzę merytoryczną na temat bieżących wydarzeń związanych z wyjazdem bądź firmą.